Servicedesk Vaste Lasten Pakket

Afgelopen periode was de Servicedesk volop in ontwikkeling. Onder andere om de ondersteuning aan te passen aan de hand van onze ervaringen met de deelnemers, anderzijds om aanwezig te zijn op verschillende locaties. Inmiddels heeft onze servicedesk al meer dan 200 deelnemers geholpen. Streven is om zo veel mogelijk mensen op locatie te helpen. Als dat niet lukt, bijvoorbeeld omdat je niet naar de locatie toe kunt komen, dan kan de medewerker van de servicedesk je ook telefonisch helpen. 

 

Medio juli heeft het eerste fysieke afspraak plaatsgevonden, op locatie van de Kredietbank Rotterdam en inmiddels hebben we al 38 deelnemers geholpen. Vanaf november 2020 zitten we ook op locatie in Schiedam bij Stroomopwaarts, waar we inmiddels al 45 deelnemers geholpen hebben. 

 

Wat we ook hebben gezien is dat vooral het persoonlijke contact met de Servicedesk er toe doet voor onze deelnemers. Secundair komt het gebruik van de app’s die er ter ondersteuning worden ingezet. 

 

Daarom is de ondersteuning vanuit de Servicedesk aangepast aan de behoeften vanuit de deelnemers en ziet het als volgt uit(en/of); 


Persoonlijke begeleiding vanuit onze Servicedesk
De medewerker van de serivcedesk doet een uitgebreide intake met iedere deelnemer. Er wordt per deelnemer gekeken wat nodig is. Mensen die geen smartphone hebben  of geen gebruik willen maken van een app worden persoonlijk begeleid tijdens hun deelname aan het vaste lasten pakket.  


Gebruik maken van een app
Mensen kunnen met hun eigen rekening meedoen en gebruik maken van apps die bij hun situatie van toepassing is(Buddy, Dyme) -link naar stuk over de apps 

Door de uitbreiding in zowel de ondersteuning als door de uitbreiding van de technische tools(apps) is ook de Servicedesk uitgebreid.

 

De servicedesk

Mijn naam is Elianne de Jong en ik studeer op dit moment Sociaal- Juridische Dienstverlening op Saxion. Ik ben sinds 1 september 2020 onderdeel van het team van het Vaste Lasten Pakket als medewerker Servicedesk. Dit is iets wat ik op dit moment met veel plezier doe. Ik vind het onwijs gaaf om met onze deelnemers contacten en relaties op te bouwen. Dit vind ik een mooi onderdeel van onze hulpverlening. Zelf zit ik het liefst met een goed boek op de bank. 

 

Contact met de servicedesk

Bel op werkdagen tussen 13.30 en 16.00 uur gratis onze servicedesk via 0800 313 0303. Word je liever door ons gebeld? Stuur een mail naar servicedesk@vastelastenpakket.nl met daarin een telefoonnummer waar we jou op kunnen bereiken.